Pokračovanie série Berger&Blom od Arneho Dahla je tu. Prekonalo predchádzajúci diel?


Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada ♥

II. diel napínavej švédskej detektívnej série s vyšetrovateľmi Samom Bergerom a Molly Blomovou

Keď teraz už bývalý vyšetrovateľ Sam Berger otvorí oči, vôbec netuší, kde je. Všetko okolo neho splýva do beztvarej bieloby- sveta pokrytého nekonečným snehom. Po svojom boku má Molly Blomovú, skúsenú tajnú vyšetrovateľku.
Sam si spočiatku na nič nespomína, no veľmi rýchlo zisťuje, že z lovca sa ako šibnutím čarovného prútika stala korisť. Uteká pred zákonom a s vrahom, ktorý mu ukradol identitu a chladnokrvne zabíja mladé mamičky, rozohráva hru na život a na smrť.
Celá situácia sa ešte viac zamotá, keď jeho bývalá detektívna partnerka Deer Rosenkvistová dostane záhadný list, ktorý bol napísaný v stave úplného zúfalstva a paranoje. V liste sú spomenuté detaily dávno zabudnutej vraždy, ktoré mohol poznať len vrah alebo niekto, kto na prípade pracoval. Sam sa rozhodne zistiť, kto je ten záhadný pisateľ a čo sa mu snaží naznačiť. Musí však konať rýchlo, pretože tajomný vrah je mu na stope...

Ani sme sa nenazdali a už tu máme pokračovanie skvelého Lovca (recenzia tu), kde sa detektív dostal do roly podozrivého. V podobnom duchu autor napredoval aj v Koristi.
Neostal svojej povesti nič dlžný a pripravil si pre čitateľa napínavý dej plný tajomstiev, zvratov a skutočne šialených ľudí.
Zasnežené kopce, staré i nové vraždy, ktoré niečo spája, unikanie pred bezpečnostnou službou a omnoho viac spojil Dahl do jedného logického celku.

Nemám rada rozťahané začiatky, kedy sa neviem dostať do deja. S čistým svedomím môžem povedať, že pri Dahlovi to nehrozí.
Ako pri prvej, tak i pri tejto knihe som sa hneď ponorila do príbehu a až do samého konca mi autor nedal vydýchnuť.
Už prvou kapitolou vo mne vyvolal slušnú dávku napätia, čím vo mne vzbudil zvedavosť.
Je to podmienené aj skvelými opismi. Dahl vie veľmi detailne, hoci na to nepoužije kvantum slov, opísať prostredie, osoby, činy.
Bol stručný, ale za to nič nevynechal a deju nič nechýbalo. 

„Predo mnou neutečieš..."


Okrem nového sériového vraha, ktorý si vzal na mušku mladé mamičky a rozhodol sa do toho zatiahnuť i Sama, sa naďalej rozvíjal i príbeh okolo bezpečnostnej služby, ktorý sa začal ešte v prvej knihe.
Autor tak spájal, prelínal a kombinoval dva rôzne prípady.
Čo sa týka vraha z tejto časti, nečakala som také vyústenie a toľko zvratov. Aj v tomto prípade sa Sam a páchateľ v minulosti stretli a netušili, kam to až povedie.
Páči sa mi, ako autor vykreslil osobnosť vraha. Opäť sa dostala k slovu moja obľúbená psychológia.
Poviem to takto - knihy s vrahom sú super, ale tie so šialeným vrahom sú ešte lepšie.
Tu mali Molly a Sam dočinenia s ozajstným šialencom, takže napätie každou stranou gradovalo, keďže bol schopný naozaj všetkého a tiež bol veľmi prefíkaný.
Keď sa do toho začali miešať aj nové zistenia ohľadom bezpečnostnej služby, z deja bola obrovská masa informácií. Preto som po celý čas musela byť veľmi pozorná, aby mi nič neuniklo. Nevedela som, ako sa bude dej vyvíjať a koľko príbehov a ľudí je v tom všetkom zainteresovaných.
Každou stranou sa vynárali nové skutočnosti, ktoré dej ešte viac zamotávali a vždy, keď som si myslela, že autor už nemá nič nové, s čím by mohol prísť, mýlila som sa.
Spravila na mňa obrovský dojem, pretože aj napriek myriade faktov nespravil z knihy guláš a všetko bolo logicky pospájané. Pôsobil na mňa ako nevyčerpateľná studnica nápadov.

Čo sa týka postáv, nemôžem povedať, že by som ich poznala dokonalo, ale predsa len som sa im lepšie prizrela. V tejto knihe som som už zo správania Sama nebola skoro vôbec zmätená, ako tomu bolo v predošlej časti. Tu mi jeho povaha veľmi sedela a skvelo zapadala do príbehu.
Molly stále ostala zahalená jemným rúškom tajomstva, hoci aj pri nej som sa dočkala zaujímavého odhalenia.
Ako som sa však dostávala ku koncu, objavilo sa okolo nich oboch množstvo nových otázok, ktorými autor pripravil pôdu pre novú knihu.
Som zvedavá, čo nové Pasca prinesie.


Žiadne komentáre:

Používa službu Blogger.